miércoles, 21 de octubre de 2009

NORMATIVA 2010

NORMATIVA PARTICIPANTS
CAMPIONAT CARRETONS CATALUNYA 2010



1.REGLAMENTACIÓ TÈCNICA OBLIGATORIA PER A TOTS ELS PARTICIPANTS:

Aquestes normes seran obligatòries per a tots els participants de totes les categories, ja siguin inscrits o no al campionat.

Tots els vehicles que participin a la baixada hauran de passar un control tècnic, al qual es controlarà sistema de frens, direcció, i que no hi hagi cap punt que sigui perillós.
Tots els participants han de dur calçat cobert (mai sandàlies, ..) i casc integral, es recomanable l’ús de guants, colzeres, genolleres, proteccions completes i roba llarga.
Els carretons hauran de portar la seva pròpia equipació completa per poder dur a terme els remolcaments (cordes i un punt de remolcament davant i darrere).
Es obligatori l’ús del casc tant pel pilot com pel copilot dins del circuit, ja sigui remolcant o fen la baixada.
Cada organització te reservat el dret d’admetre als participants en funció del grau de seguretat del carretó.
En cap cas es podran realitzar entrenaments o proves als circuits esmentats com a puntuables pel campionat , amb la deguda sanció (la no puntuació a la baixada).

CATEGORIES:
Carretons G1 i G2
-Xassis:
El xassis serà lliure, però mai es podran utilitzar estructures senceres de bicicletes, cotxes o motos, encara que siguin modificades.
Si que es podran utilitzar accessoris de cotxes o motos, bujes, cremalleres,... sempre i quan hagin estat modificades.
Tots els forats als quals es pugui introduir alguna extremitat hauran d’estar tapats.
Es recomanable l’utilització d’arc de seguretat, per en cas de bolcar evitar danys majors.

-Ocupants:
Màxim 3 ocupants
-Dimensions:
Amplitud màxima: 150cm
Longitud màxima: 260cm


Pes:
El pes màxim del vehicle estarà limitat a 200 kg.

Frens:
Hidràulics o mecànics.
També es poden utilitzar altres sistemes d’eficàcia similar demostrada.

Puntos de remolc:
Serà obligatori disposar d’un punt de remolc tant davant com darrere del carretó.
Els punts de remolcament han de ser lo suficientment fort com per aguantar una tirada de 5 carretons.

Proteccions:
Han d’estar protegides totes les parts contra les quals en cas d’accident, tant pilot com copilots poden impactar.
Les proteccions hauran de ser d’espuma o algun material tou, tipus aislant de tuberies.





COIXINETS (RODAMIENTOS)
- Xassis:
· Els karts seran biplaça i es desplaçaran únicament i exclusivament sobre rodaments o coixinets d'acer, el xassis serà exclusivament de fusta, però es podran utilitzar accessoris de metall, com reforços o peces de la direcció.
· Les mesures màximes del kart seran 90 cm d’amplada per 180cm de llargada incloent tot, i l’alçada del carenat 60cm com a màxim I l'alçada del cadenat els 60 cm .
· Queda totalment prohibit la construcció de direcció tipus volant.
· El xassís del kart no podrà acabar totalment en forma punxeguda, sempre tindrà que tenir forma arrodonida.
· Tot el lateral del kart haurà de tenir una mena de para-xocs, excepte a la part posterior on puja el copilot, l’alçada del para-xocs en respecte al terra no podrà sobrepassar mai els 6cm.
· Els coixinets hauran de quedar a la part interior del para-xocs.
- Frens:
· Els frens sempre hauran d’accionar contra l’asfalt, en cap cas accionaran contra el coixinet.
· Es obligatori que el fre ho pugui accionar almenys el pilot.
- Remolcs:
· Els remolcs els efectuaran els propis corredors.
- Proteccions:
· Es obligatori portar roba llarga, genolleres, guants i casc integral en bon estat.
· Totes les proteccions esmentades seran revisades just abans de la baixada.


- Normes en cursa:
· Qualsevol participant que posi en perill a un altre, per una acció intencionada, serà desqualificat de la cursa, i si reincideix, desqualificat del campionat.

1 comentario:

  1. LA NORMATIVA PRINCIPAL ES AQUESTA, PERO ES POSIBLE QUE S'INCLOGUIN ALGUNS PUNS MES SENSE IMPORTÀNCIA!
    UNA SALUTACIÓ

    ResponderEliminar